Præsentation af børnehuset

Velkommen til et lille hyggeligt børnehus, hvor den gode stemning er at mærke fra man træder ind ad døren. I Nybrogård skal alle føle sig velkommen. Dette er vi cirka 14 voksne og 50 børn med til at sørge for hver eneste dag. I vores børnehus vil vi kendes for, at vi er rummende, nærværende, omsorgsfulde og at vi er med til at skabe de allerbedste forudsætninger for et godt børneliv.

Fra vi modtager børnene til vi sender dem videre ud i verden, vil vi sørge for at børnene har en begyndende forståelse for og interesse i;

at være en del af et fællesskab og et demokrati

at være kritisk tænkende og reflekterende

at være hensynsfulde og empatiske

at være nysgerrige på livet og verden udenfor

at være selvstændige og og medskaber af eget liv

Vores barne – og læringssyn tager udgangspunkt i en forståelse af, at alle børn er aktivt lærende uanset barnets baggrund og vilkår. Alle børn skal møde tryghed, nærhed og omsorg og opleve sig taget alvorligt, værdsat og betydningsfuldt. Alle børn skal gives mulighed for at udvikle deres læringskompetencer, så de med glæde og lyst udvikler sig.

I Nybrogård har vi sammen med forældrene et fælles ansvar for at understøtte børnenes potentialer og kompetencer. Derfor har vi et tæt samarbejde, hvor gensidig respekt er altafgørende for en tryg og åben dialog. Her deler vi viden om barnet blandt andet gennem dokumentation, så forældrene også derhjemme kan tale med børnene om hvad der er fokus på i børnegruppen.

Udelivet er en stor del af børnenes hverdag. Derfor er børnehaven dagligt ude enten på legepladsen eller på tur i nærområdet. Vuggestuen er ude når vejret tillader det. Vi kigger her på det enkelte barn og børnegruppens behov.